Blog archiwum
nie pon wto śro czw pią sob
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
Jak wzmocnić stawy? Dieta i ruch

Jak wzmocnić stawy? Dieta i ruch

Stawy odgrywają ważną rolę zapewniając nam mobilność. Otyłość, podnoszenie zbyt dużych ciężarów, nie tylko tych na siłowni ale również noszenie zbyt dużej ilości ciężkich zakupów, nie odpowiednio wykonywane ćwiczenia, mogą spowodować ich przeciążenie.  Ogromnym wrogiem naszych stawów jest również zbyt długie przebywanie w pozycji siedzącej. Podpowiadamy jak wzmocnić stawy  dietą oraz codziennymi ćwiczeniami aby, mimo obciążeń, długo i prawidłowo funkcjonowały.

 

Dieta – czyli jak wzmocnić stawy prawidłowo się odżywiając 

Prawidłowe odżywianie wpływa na cały nasz organizm, jeśli zrezygnujemy z nadmiernego spożycia kilku produktów, możemy znacznie poprawić kondycję naszych stawów. Ograniczenie spożycia tłuszczów zwierzęcych, alkoholu i słodyczy nie tylko skutkuje takimi korzyściami jak wzmocnienie stawów, pomoże nam również zredukować ilość tkanki tłuszczowej co z kolei wpłynie na odciążenie stawów. Korzyści są ogromne a wyrzeczenie niezbyt wielkie. 

Możemy w zamian zajadać się  bez wyrzutów sumienia produktami bogatymi w witaminę C. Jak wzmacniamy stawy witaminą C? Otóż jest ona niezbędna w syntezie kolagenu, który z kolei bezpośrednio wpływa na mobilność stawów. Dzika róża, papryka czerwona, czarna porzeczka czy orzechy włoskie to jedynie przykłady produktów bogatych w witaminę C. Jedzmy zatem dużo owoców i warzyw bogatych w tę witaminę a smacznie i zdrowo wspomożemy nasze stawy. Nie zapomnijmy również o nienasyconych kwasach tłuszczowych omega 3, redukują one stany zapalne co pozwoli naszym stawom na prawidłowe funkcjonowanie. Jedzenie ryb bogatych w kwasy omega3 dostarcza również witaminy D a jest ona bardzo istotna dla układu kostno-stawowego.

I ciekawostka, jak wzmacnia stawy żelatyna oraz galareta? Otóż prawda jest taka, że produkty te wcale nie wykazują ponadprzeciętnych „zdolności” regeneracji chrząstki stawowej. Lepiej wybrać produkty bogate w witaminę C a zimne nóżki i galaretkę jeść tylko jeśli lubimy. 

 

Jak wzmacniają stawy codzienne ćwiczenia?

Prócz diety, naszym stawom do właściwego funkcjonowania niezbędna jest odpowiednia dawka codziennego ruchu. Nie mówimy tu o sporcie wyczynowym. Nie ma nic przyjemniejszego jak wzmacnianie stawów poprzez spacery z ulubionym czworonogiem lub poranną przejażdżką na rowerze. Regularne uprawianie sportu uelastycznia stawy, ćwiczenia nie mogą być jednak obciążające ponieważ przyniosą więcej szkody niż pożytku. 

Znakomicie sprawdzą się zajęcia na basenie: pływanie lub aerobik w wodzie będą idealnie odciążać i regenerować stawy. Można również w zaciszu domowym lub na świeżym powietrzu wykonywać ćwiczenia rozciągające to najlepsze z ćwiczeń jakie wzmacniają stawy. Ruch i proste ćwiczenia wzmocnią mięśnie wokół stawów co odciąży je i zabezpieczy przed urazami. 

Jeśli codziennie, regularnie i z dbałością zatroszczymy się o odpowiednia dietę i ruch, nie będziemy musieli korzystać z pomocy specjalistów i ustawiać się w kolejki na drogie rehabilitacje. 

Menu Szukaj więcej więcej
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl