Blog archiwum
nie pon wto śro czw pią sob
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
Jaki wpływ mają witaminy na wzmocnienie odporności?

Jaki wpływ mają witaminy na wzmocnienie odporności?

Okres jesienno-zimowy nieodmiennie kojarzy się nam ze spadkiem odporności i wzmożonymi infekcjami. Ale czy tak musi być? Przyjrzyjmy się jaki wpływ mają witaminy na wzmocnienie naszej odporności.

 

Witamina C -„narodowa witamina” Polaków

Badania wskazują, że traktujemy witaminę C jak nasz narodowy skarb. Słusznie. Jej działanie jest wszechstronne. Dbajmy o zapewnienie wystarczającej ilości witaminy C, wzmocni ona naszą walkę z wolnymi rodnikami co wspomoże nie tylko odporność ale również wpłynie na piękną cerę i zdrową skórę. Witamina C uszczelni nasze naczynia krwionośne, będzie również stymulować krwinki białe do wzrostu, podniesie odporność na zakażenia oraz pomoże zapobiegać krwotokom, przyspieszy gojenie się ran i złamań.

 

Słońce wspomaga odporność czyli słów kilka o witaminie D3

Mała ilość dni słonecznych nie pomaga w zwiększeniu odporności, promienie ultrafioletowe aktywują bowiem proces wytwarzania witaminy D3 w naszym organizmie. Niestety niedobór witaminy D dotyczy ok.80% populacji w Polsce. Właściwy poziom tej witaminy wzmocni odporność , zmniejszy podatność na infekcje co ma pośredni wpływ na występowanie np. chorób nowotworowych. Poprawi ona kondycję naszych kości i zębów. Witamina D3 to również witamina na wzmocnienie serca, systemu nerwowego, reguluje ona poziom cukru we krwi i złagodzi stany zapalne.

 

Combo idealne czyli witamina A i E

Parę idealną stanowi połączenie witaminy A i E, jedna wspomaga wchłanianie drugiej a moc ich obu jest ogromna. 

  • Witamina A – idealna witamina na wzmocnienie odporności naszych dróg oddechowych, zadba o wzrok i prawidłowy wygląd skóry.

  • Witamina E – wpływa na wzmocnienie mięśni i działa przeciwzakrzepowo ale przede wszystkim witamina ta wzmocni odporność działając przeciwrodnikowo, jest ona świetnym antyutleniaczem.

 

Pamiętajmy, że prócz witamin, na wzmocnienie naszego organizmu doskonale wpłyną również mikroelementy. Zadbajmy o dostarczenie odpowiedniej ilości cynku, żelaza i magnezu. Cynk, tak jak witaminy, wzmocni odporność, niestety nie ma go wystarczająco dużo w źródłach naturalnych, dlatego należy go regularnie suplementować. 

Żelazo przeciwdziała anemii, oraz reguluje pracę naszego serca, znajdziemy je w burakach, soi, soczewicy, roślinach zielonych takich jak szpinak, natka pietruszki i szczypiorek. Magnez wzmocni nasz układ immunologiczny i pomoże w skróceniu czasu infekcji. Bogatym i pysznym jego źródłem jest czekolada, migdały i banany.

Nasz organizm, równie mocno co witamin, do wzmocnienia potrzebuje aktywności fizycznej, zdrowego trybu życia, prawidłowej diety oraz odpowiedniej ilości snu. Zadbajmy o siebie, bo znacznie łatwiej jest nam zapobiegać niż leczyć. 

Menu Szukaj więcej więcej
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl